miercuri, 9 iulie 2008

Eminescu - Luceafar mistuit












Aproape doi ani i-au trebuit medicului si dramaturgului Constantin Venerus Popa, ca sa poata parcurge ceea ce a crezut ca este semnificativ referitor la viata si suferinta lui Eminescu, în încercarea sa de a cristaliza imaginea omului Eminescu si nu cea a poetului Eminescu. „Când am crezut ca imaginea mea despre ultimii sase ani din viata lui Eminescu s-a conturat, am trecut la scris. O, ce blasfemie! Sa asterni pe hârtie ceea ce ar trebui spus în soapta sau chiar deloc! De multe ori am vrut sa renunt, dar de si mai multe ori mi-am spus: de ce nu?! Oare suferinta, zbaterea sufletului si înnegurarea mintii unui om nu ne apartin si noua, celorlalti? Daca acest om este Eminescu, schimba asta cu ceva datele problemei? Cred ca nu. Am descoperit ca prin toata ceata grea care învaluie poetul Eminescu în ultimii ani, razbate ca un soare binefacator si de nebiruit dragostea omului Eminescu pentru Veronica. Ea a fost mai puternica decât boala, mai durabila ca moartea lor si mai apropiata de noi."- afirma autorul Constantin Venerus Popa.







Eminescu -Luceafar mistuit
Asculta mai multe audio Evenimente »

Un comentariu:

Anonim spunea...

Mai intai ma intreb :ce o fi facut dl. Dr.Popa in ultimii doi ani, altfel de ce-ar fi practicat medicina? Oare ar trebui sa revin la chinurile dlui Dr. in incercarea de a reusi sa asterne pe hartie la ceea ce ar trebuit sa renunte? Omul Eminescu ,da, oare chiar in chinurile care se afla se mai gandea la Veronica? Chiar dl. Dr. se cotrazice :"in ceata neagra in care se afla Eminescu se mai gandea la Veronica?