miercuri, 11 iunie 2008

Cine suntem si vom fi

Se pare ca oradenii nu sunt uitati cu totul de oamenii care mai fac ceva cu adevarat pentru romani,oameni care ne inradacineaza la loc, care ne deschid ochii atat de incetosati, care ne dezvaluie lacunele imense pe care le avem majoritatea tinerilor privind acest neam .
Dupa ce in primavara Maestrul Tudor Gheorghe ne-a purtat « La margine de imperii »,intr-o lume simpla, dar atat de frumoasa, a taranilor din Bucovina anilor 1900, a venit randul lui Dan Puric sa ne duca in aceasta seara intr-un « Vis » exceptional, in care o sala intreaga a ras si a plans impreuna,urmand ca maine acelasi om printre oameni sa ne spuna « Cine suntem » la lansarea cartii sale si a revistei Sinapsa.E sete mare de asa ceva in tara asta,fapt pentru care l-as ruga pe domnul Octavian Blaga sa ne bucure cand a putea cu niste informatii :daca s-a tiparit « Elogiul Neamului Romanesc » si daca da, unde-l gasim ? si deasemenea cum ne putem abona la « Zodii in Cumpana » ?

Suntem satui multi de felul si modul in care istoria si literatura noastra e invatata in scoli, fara sa trezeasca nimic in noi , si ne intrebam unde e istoria oamenilor acestei tari, atat de chinuiti din toate partile,mai ales din interior...dar nu,in nici un caz nu suntem satui de neam… Ce ar trebui sa facem in cazul asta ?Nu cumva am putea incepe prin a ne cauta identitatea noastra in folclor,in literatura populara,in ultimii tarani ?
Suntem satui multi de preoti la care nu le citesti in ochi decat o lume materiala si ne-am saturat sa auzim « fa ce zice popa,nu ce face popa », ne-am saturat de popi fara timp de oameni pentru ca aceia n-au timp nici de Dumnezeu…dar nu,in nici un caz nu suntem satui de credinta noastra…Ce ar trebui sa facem in cazul asta ?Nu sa cautam duhovnici care sa ne mai linisteasca sufletele, prin manastiri si schituri ?
Sus capul tinerii mei si luptati pentru noi si pentru copii nostrii carora trebuie sa le lasam o tara si o dragoste de neam, luptati cu cuvantul sa-i schimbati pe cei din jurul vostru ca sa nu ramanem niste pierduti chiar la ei acasa,niste pierduti in vise occicdentale, o generatie confuza si de o indiferenta rea,caci nu suntem decat putin rataciti,suntem ca niste rasaduri aproape uscate,scoase din pamant,dar care mai au inca puterea de a da muguri,doar ca necesita sa fie plantate la loc si udate bine, si inca ceva : nu suntem orice rasaduri, suntem rasaduri de brazi vesnic verzi !

3,14ES : Nu citesc multe bloguri si nici la tembelizor nu ma prea uit, dar cautand emisiuni ale domnului Grigore Lese pe internet iaca ce bogatie am gasit la domnul Ciutacu pe blog :

http://www.ciutacu.ro/articol-726.html

Il asteptam cu mare drag sa ne mai horeasca la Oradea !

5 comentarii:

Anonim spunea...

Dan Puric e un tip absolut senzational ! :D Ai mei au fost si la teatru, si la lansarea cartii, din pacate eu eram la munte. Insa m-am apucat de citit "Cine suntem", care e tare savuroasa !

Cat despre Tudor Gheorghe, nu-l suport... mi s-a parut cam stupide versurile de la unele melodii, cum ar fi "Au innebunit salcamii"

Anonim spunea...

*mi s-au parut, am gresit mai sus :P

Dan Suciu spunea...

Mai bine de patru ore a stat Dan Puric la taclale cu noi in sala Enescu a Filarmonicii.Nu avea lumea intrebari pe cate raspunsuri avea el.E indragostit de tarisoara asta,iar ceea ce face el este sa dezveleasca ranile poporului asta,inca deschise,acoperite de un pansament,fara a fi insa tratate.
O sa ajung sa vizitez locurile unde s-au deschis aceste rani,unde au patimit martirii nostri...pentru noi,dar nu am sa ma duc pana nu am sa-i cunosc in detaliu,la fel cum nu pot sa ascult albumul "Cu Isus in celula" cantat de Tudor Gheorghe pe versurile lui Radu Gyr si Nichifor Crainic caci ii stiu doar din auzite fara sa-i studiez.Vezi tu,neica Tudor scotoceste prin lada cu zestre a neamului facand spectacole pe diferite teme,care cuprind fie versuri adunate din popor,fie poezii de la Blaga,Macedonski,Arghezi,Sorescu,pana la Blandiana,Vieru,Paunescu,chiar versul de care zici tu "Au innebunit salcamii" e scris de un poet pe numa Arhip Ciubotariu.Chiar neica Tudor zice "Eu promovez in tot ceea ce fac un lucru esential:poezia de cea mai buna calitate.Ea nu are varsta."...pfoa cat am scris...imi place mult de neica si intr-o zi o sa-ti placa si tie,dar nu inca...trebuie sa fi nebun ca si salcamii si aiurit ca pasarile :))

Anonim spunea...

Dragul meu,

iti multumesc de neuitare, dar mai ales iti multumesc pentru sufletul tau frumos.

Intai, sa-ti raspund la intrebari:

1. La publicatia ZODII IN CUMPANA nu se poate face momentan abonament. Ea se distribuie gratuit, celor care o solicita. Asa incat nu trebuie decat sa imi trimiti o adresa postala (pe email, la ad.sumus@laposte.net) si o vei primi in fiecare anotimp, cat va fi sa apara. Te va bucura, printre altele, in numarul de vara care sta sa apara, o cronica la cartea dlui Puric.

2. ELOGIUL NEAMULUI ROMANESC a aparut in tiraj confidential in 2001. Eu nu mai am niciun exemplar. Dar trebuie sa o am in format electronic. Atata tot ca de atunci formula originara a cartuliei mele s-a mutat in alte haine. Sau poate doar s-a tot dezbracat. Ma arde sa tiparesc o noua editie, ras-re-vazuta. Pentru ca, poate, ar intalni cativa tineri ca dumitale, putini, cati mai sunt... Sunt constient ca nu voi gasi editor si, in consecinta, astept. Dar, la fel, am deschisa o lista de prieteni interesati a o citi, carora le voi expedia cartea, cand va fi sa apara. Sa zicem... anul viitor. Vei fi, cu siguranta, printre ei.

Asadar, te astept cu un e-mail si te urmaresc, cu multa bucurie, pe blog.

Cu tot dragul, Tavi Blaga

Nicu S. spunea...

Bine zici Dane!De fapt prin ceea ce intreprind, Dan Puric si Tudor Georghe, si nu numai ei, nu lasa sa moara specificul neamului nostru. Pe unde merg ei, in urma, rasadurile se prind.